Friday, July 1, 2011

jodoh kanta lekap

Assalamualaikum wbt,

Pertama sekali saya memohon perlindungan daripada Allah swt agar surat ini tidak menjadi lubang-lubang untuk syaitan menyesatkan saya dan saudari. Saya juga ingin memohon maaf kerana saya pasti surat ini akan mengganggu ketenangan hidup saudari buat beberapa ketika tapi saya harap saudari mengerti bahawa surat ini saya utus demi tujuan yang baik.

Seterusnya, saya ingin saudari tahu bahawa pada ketika saudari menerima surat ini, hati saya telah benar-benar mantap ingin menjadikan saudari teman hidup. Sejak hari pertama bertemu saat saya menempah kanta lekap seminggu yang lalu, malam-malam saya ditemani istiharah memohon diberi ketetapan hati dalam memilih pasangan hidup. Sehinggalah semalam saya berasa tergerak untuk menulis surat ini sebagai ikhtiar saya.

Saya minta maaf kerana cara saya ini mungkin tidak sesuai atau mungkin menyinggung perasaan saudari. Tujuan sebenar saya mengutus surat ini adalah kerana ingin meminta nombor telefon ibu bapa saudari untuk saya hubungi. Itu pun jika saudari bersetuju untuk bertaaruf dengan lebih lanjut dan mantap menerima cadangan ini.

Akhir sekali, saya ingin memohon maaf sekali lagi jika setelah membaca surat ini, saudari berasa terganggu. Tak perlulah saudari membalas surat ini. Jika mantap rasa hati setelah istiharah, forwardkan nombor telefon ibu bapa saudari ke nombor ini; 0134562891.

Sekian...
yang melihat lewat kanta lekap ~ Firdaus

p/s: Gara-gara malam yang ditemani "jet lag" maka terhasil lah angan-angan dalam bentuk penulisan ini. Kisah aku pergi buat kanta lekap tu betul, cuma yang lainnya tu tak betul termasuklah nombor telefon (jangan cuba telefon).

No comments:

Post a Comment

komen anda dihargai