Thursday, December 9, 2010

kekurangan diri...

Assalamualaikum...

Dearie diary...

Semalam sebelum tidur aku berfikir-fikir tentang suatu kata-kata yang bagiku sangat membawa erti..benarlah seperti apa yang aku dengar melalui filem "sang pemimpi" jika bahasa itu berkuasa..ia bisa mengubah seseorang menjadi sedih, gembira, marah, bersemangat, putus asa dan apa sahaja.

Begitu kata-kata itu menggoncangkan hatiku lewat malam semalam. ia berbunyi "anda tidak akan mampu melakukan perubahan sekiranya anda tidak mengakui apa yang perlu diubah"

Lalu semalam lah saatnya aku mencari-cari apa yang perlu diubah dalam diriku ini. Beberapa perkara yang aku lupa untuk mengakuinya selama ini. Alhamdulillah, rasanya berjaya aku temui beberapa dan insyaallah juga aku cuba melakukan perubahan terhadapnya..

Aku telah catatkannya atas nota kecil agar menjadi ingatan buatku setiap hari. Insyaallah...aku sedang melakukannya. doakanlah.

No comments:

Post a Comment

komen anda dihargai