Wednesday, May 18, 2011

Apabila yang sakit itu adalah hati

"Dan (alangkah ngerinya), jika sekiranya kamu melihat orang-orang yang berdosa itu menundukkan kepalanya di hadapan Tuhannya, (mereka berkata), "Ya Tuhan kami, kami telah melihat dan mendengar, maka kembalikanlah kami (ke dunia), nescaya kami akan mengerjakan kebajikan. Sungguh, kami adalah orang-orang yang yakin." (32:12)

Mudah-mudahan ayat ini akan terus aku jadikan 'panadol' di saat aku terasa diri mula melemah dan keseorangan. Kata orang hidup hanya sekali, jadi mengapa perlu aku bazirkannya. Tidakkah kematian itu juga hanya sekali. Aku takut sekiranya nanti aku dimatikan dalam keadaan aku menzalimi diri sendiri. Mudah-mudahan kematianku nanti didahulukan dengan taubat yang sesungguh-sungguhnya.

No comments:

Post a Comment

komen anda dihargai