Monday, December 13, 2010

Prostate cancer?

Assalamualaikum...

Dear diary,

Sorry lama tak utus berita. Semuanya ok2 saja buat masa sekarang ni, cumanya aku sedang bersengkang mata menyiapkan satu assignment yang agak merumitkan dan memeningkan ni.

Segala-galanya berpunca daripada "prostate cancer" atau lebih tepat lagi "screening for prostate cancer". Aku ditugaskan untuk menyiapkan esei menerangkan "why we should screen for prostate cancer?" walhal screening program ni masih ditentang oleh kebanyakan pertubuhan kesihatan seluruh dunia.

Semua artikel yang telah aku baca menentang idea menjalankan mass screening for prostate cancer ni. Hampir tiada hujah-hujah yang menyokong program ini dijalankan. Aduhh! Sungguh memenatkan untuk menyiapkan esei ni.

Tapi kata orang berpantang ajal sebelum maut!

Jadi, selagi mana mampu aku akan terus merobek ke mana-mana pelusuk 'website' di alam siber nie bagi menemui maklumat yang menyokong hujahku. Tugasan ini harus aku selesaikan. Tiada alasan untuk tidak menyiapkannya.

fuhh...lega rasanya bila dapat berkongsi perasaanku denganmu. terima kasih "diary" kerana sudi mendengar.

No comments:

Post a Comment

komen anda dihargai