Friday, March 18, 2011

Bola

Assalamualaikum wbt...

Baru-baru ni ada terbaca post di blog seorang kawan tentang bola! Tiba-tiba rasa teringat pulak pada kenangan-kenangan saya bermain bola. Jadi, kali ni saya nak kongsikan lah beberapa keping gambar yang menjadi bukti bahawa saya dan bola itu sinonim. Gambar-gambar ini saya aturkan mengikut urutan waktu sejak saya masih bersekolah sehinggalah yang terkini.


Gambar kenangan pada final bola sepak peringkat daerah seberang perai selatan. Tewas 3-1 kepada Sekolah Mutiara Impian


Mewakili pasukan Anak Pulau ketika perlawanan persahabatan menentang Permatang Janggus.


Gambar kenangan ketika final plate menentang Nottingham.


Bersama maskot Cardiff European Games 2010 (kawan saya jugak yg jadi maskot)


Ikhwah Cardiff yang bersemangat. Gambar ini diambil ketika musim bunga 2010.


Bersama rakan sepasukan ketika mewakili Cardiff dalam Nottingham Malaysian Games.


Pasukan Kismet 3.9. Nama pasukan diambil sempena restaurant yang menyediakan buffet termurah di Cardiff dan kami adalah regular customernya. Ini merupakan gambar terkini (Mac, 2011)

Insyaallah esok (19 Mac 2011) saya akan bermain dalam Cardiff European Games (CEG) buat kali kedua. Harapan saya adalah untuk merasai keseronokan bermain bola! Harap-harap tidak terlalu tension dengan tekanan perlawanan esok.

Saya mempunyai cita-cita untuk terus giat dalam arena bolasepak ini sehingga lah saya bersara dari menjadi doktor! Insyaallah. Saya melihat bahawa inilah sukan yang menjadi medium terbaik untuk menambah kenalan dan mengeratkan hubungan yang sedia ada. Melaluinya, kita dapat mengenal karakter sebenar rakan kita. Dari situ, kita mempunyai idea untuk mengenali mereka dengan lebih rapat.

Akhir sekali, Majulah Sukan untuk Dakwah!

2 comments:

  1. pergh pokcik, mantap! majulah sukan untuk dakwah! ^_^

    ReplyDelete
  2. hehe..itulah istemewanya dakwah ni! walaupun usia akan meningkat tua namun jiwanya akan sentiasa muda.

    ReplyDelete

komen anda dihargai